Портал для пацієнтів

​99% лікарів мають проблеми зі звітуванням НСЗУ, - опитування

Результати онлайн опитування серед лікарів та керівників спеціалізованих медзакладів щодо процесу звітування НСЗУ про фактично надані послуги за програмою медичних гарантій свідчать, що більше 99% лікарів мають проблеми з передачею даних НСЗУ.

21 липня 2020 року Громадська організація “Платформа здоров'я” ініціювала онлайн опитування серед лікарів та керівників закладів вторинної ланки медичної допомоги. Ми запропонували учасникам опитування оцінити процес звітування НСЗУ про фактично надані послуги за програмою медичних гарантій, зазначивши можливі проблеми або їх відсутність.

Опитування було поширене у закритих професійних Фейсбук-групах.

Станом на 12.00 год. 22 липня, опитування зібрало 770 голосів. Опитування триває, однак вже за результатами першої доби можна побачити, що проблем з передачею даних НСЗУ дуже багато.

99,5% лікарів та керівників вторинки стикаються щонайменше з однією, але, здебільшого, з комплексом проблем в процесі передачі даних НСЗУ. Майже 40% проблем пов'язане з зависанням сервісу звітності НСЗУ. Перелік поширених проблем наступний:

  • Зависання сервісу звітності НСЗУ (298 голосів)
  • Недостатність навчальної бази для медпрацівників для роботи з електронними даними (234 голосів)
  • Незрозуміла система кодування епізодів /невідповідність кодів (167 голосів)
  • В згенерованому звіті кількість послуг не відповідає фактично наданим (внесеним) лікарнею (60 голосів)
  • Відсутній окремо підготовлений персонал для проведення кодування та занесення даних в ЕС. Це не робота лікаря (7 голосів)
  • Немає проблем з передачею даних до НСЗУ (4 голосів)

Коментарі учасників опитування ілюструють надані оцінки та умови, в яких щоденно працюють лікарі:

“І зависає, і багато чого не зрозуміло як нам, лікарям,так і координаторам.Вчора до 16 год, ввела декілька осіб, направлення в лабораторію доносили після робочого дня.”

“Усе перераховане (прим - проблеми). Яка взагалі користь від того, що я півдня ґвалтую свої очі та психіку, на відміну від роботи, яку вже немає часу робити? Хочу знову бути неврологом, а не додатком до тупої системи.”

“На прийомі пацієнтів 18 десь було, в робочий час внесла 2 у комп, інакше інші пішли б додому без огляду, пару внесла ще в післяробочий час. А навіщо більше? Мені то що з того внесення. Зарплата не змінилася. НСЗУ, робіть висновки.”

“Пацієнтів не знаходить!!! і замість 20 внесемо 5-6,а з паспортом і І.К щось не дуже приходять.Не прийняти-це ще не наважуємось, не вміємо так.І тому працюємо.”

“Життя перетворилося в кошмар. Для пацієнтів залишилося часу мінімум - для компа - весь день. При тому що я далеко не «чайник». Хаос, навчальна база - ніяка, все мегаускладнено.”

“З жовтня почнеться конкретний жах. А зараз ми половину в поліклініці не вносимо, бо не встигаємо. Надіємось, що наверху стане здорового глузду відмінити цю псих атаку на лікарів.”

“Реально страшно прийом вести, пацієнти скаженіють, і їх можна зрозуміти.”

“Поки програму будуть робити дуже слабкі айтішники, а вчити лікаря як лікувати, бухгалтер і в кращому випадку фельдшер (який великий знаток всієї медицини в НСЗУ) так і буде. На жаль, це не служба здоров'я, а бухгалтерія і дуже неякісна і процесів лікування не розуміє”

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я”, повноваження щодо забезпечення функціонування ЕСОЗ покладені на НСЗУ. Власником центральної бази даних, у тому числі майнових прав на програмне забезпечення центральної бази даних, є НСЗУ. Можна стверджувати, що НСЗУ не впоралася з підготовкою ЕСОЗ до другого етапу медичної реформи.

Пацієнт та лікар не повинні страждати від недосконалості системи. 

Читайте також:


Нема коментарів