Портал для пацієнтів

​Медична реформа та інформатизація в дії: досвід Гадяцького району

​Медична реформа та інформатизація в дії: досвід Гадяцького району
Частина 3 із 25 спецтеми
Розгорнути перелік тем

В Україні стартувала медична реформа. Системні зміни в охороні здоров’я (у формі управління медзакладами, у системі обслуговування пацієнтів, у фінансуванні медичних послуг) почнуться наступного року. Наразі серед пацієнтів та лікарів існує багато побоювань та міфів навколо медичної реформи. Перевірити ефективність та дієвість цих змін власним успішним прикладом взялися у Гадяцькому районі завдяки ініціативі голови РДА Олексія Матюшенка та підтримці Полтавської ОДА та обласного Департаменту охорони здоров’я.

Гадяцький район Полтавської області першим в Україні почав впроваджувати пілотний проект по реформуванню медичної галузі.

По-перше. Визначення майбутнього кожного медичного закладу від поліклініки до лікарні відбувається ще до початку будь-яких організаційно-правових дій на стадії планування реформування закладів охорони здоров’я регіону та їх автономізації. Був проведений ретельний аналіз та аудит діяльності кожного медзакладу, відповідно до міжнародних рекомендацій та досвіду такої роботи в Україні. 

Проведення такого аналізу та аудиту можливе лише при застосуванні медичних інформаційних систем та методології збору, обробки та аналізу даних, які базуються на світовому досвіді.

Ефективне керування медичним закладом в умовах конкуренції, прийняття зважених управлінських рішень базується також на статистичних, бухгалтерських, економічних та аналітичних даних, отримання та обробка яких можлива лише за умови якісного впровадження медичних інформаційних систем.

Був застосований єдиний правильний комплексний підхід, щодо всіх медичних закладів регіону, від первинного до третинного рівня надання медичних послуг.

Одже надважливим є вибір медичної інформаційної системи, яка зможе забезпечити старт, функціонування та розвиток єдиного медичного простору регіону та кожного медичного закладу окремо. Тільки в такому випадку можна побудувати цілісне середовище eHealth всієї адміністративно-територіальної одиниці.

Будь-який справжній господар має розуміти недоліки так званої «клаптикової» інформатизації, яка не буде мати ефекту в довгостроковій перспективі і неминуче призведе до втрат коштів, часу та неефективного використання ресурсів і, як наслідок, збитковості та банкрутства окремих медичних закладів.

По-друге. Проводиться ремонт медичних установ, їх кадрове підсилення, закуповується сучасна техніка. А в рамках переходу на електронний документообіг (eHealth є одним з необхідних етапів впровадження медичної реформи), в районі запущено систему «електронний пацієнт».

Як це працює?

Кожен житель району отримав ідентифікатор пацієнта. Завдяки ідентифікатору запис на прийом до лікаря займає близько 30 секунд. В усіх амбулаторії Гадяцького району встановлене медичне обладнанням для проведення досліджень (аналізи крові, сечі), таким чином пацієнт має змогу на місці зробити необхідні аналізи.

Всі сільські амбулаторії, поліклініки та стаціонари району забезпечені комп’ютерною технікою та мережею інтернет. Це дає можливість швидко обмінюватись даними між усіма медичними закладами району.

При необхідності сімейний лікар виписує пацієнту недоступні ліки по діючій речовині, які можна придбати в місцевій аптеці. Якщо пацієнту, який звернувся до сімейного лікаря, потрібна консультація вузького спеціаліста, він може записатися до нього на прийом дистанційно, просто під час прийому у лікаря в амбулаторії. В свою чергу, лікарю-фахівцю стають доступними лабораторні та інструментальні дослідження, зроблені в сільській амбулаторії, адже сімейний лікар передає всю інформацію через єдину інформаційну систему.

Лікар-фахівець під час прийому пацієнта формує медичний запис за допомогою розроблених шаблонів (заповнює поля: скарги, анамнез, статус, діагноз, рекомендації). Ці дані зберігаються в базі, а також роздруковуються та вклеюються в медичну картку пацієнта.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: eHealth та персональні дані

Якщо пацієнту показане лікування в стаціонарі, то лікарі стаціонару мають змогу переглянути в електронній системі інформацію про попередні візити пацієнта до лікаря сімейної практики, вузького спеціаліста, флюорографію та аналізи.

Після того, як пацієнт пролікувався в стаціонарі, формується електронна картка стаціонарного пацієнта. Вона передається в інформаційно-аналітичній відділ ЦРЛ для формування звітності. Нині в районі проводиться розробка і удосконалення розділів електронної медичної картки стаціонарного пацієнта.

Крім того, в Гадяцькому районі зараз активно працюють над визначенням справедливих тарифів на медичні послуги для запуску механізму медичного страхування.

Наступного тижня Гадяцький район та його нововведення будуть презентовані в Міністерстві охорони здоров’я.

«Для нас це важливо! Але набагато важливіше гарних презентацій те, що сьогодні наші люди мають якісні і доступні медичні послуги!» - написав на своїй Фейсбук-сторінці Голова РДА Олексій Матюшенко.

Читайте також:


Нема коментарів

Заповнити заявку на лікування