Портал для пацієнтів

Підписання декларації. Відповіді на поширені запитання про вибір лікаря

Міністерство охорони здоров‘я розповідає, де взяти бланки декларацій і хто їх заповнюватиме, чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації і які документи треба мати з собою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Без паніки: пояснюємо, що змінює медреформа з 2 квітня

ЯКИЙ МЕДЗАКЛАД Я МОЖУ ОБРАТИ?

Ви вільні у його виборі, незалежно від місця реєстрації чи проживання. Головне переконатися у трьох речах:

  • Це має бути заклад первинної медичної допомоги.
  • Там має працювати сімейний лікар, терапевт або педіатр, в якого ви хочете обслуговуватися.
  • Заклад має бути підключений до електронної системи охорони здоров’я. Адже тільки заклади, які під'єдналися до системи "Електронне здоров'я" можуть забезпечити підписання декларацій з пацієнтами.

Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров'я - уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті. Заклади, підключені до системи "Електронне здоров'я", розміщують на видному місці таку наліпку:

КОЛИ БУДУТЬ БЛАНКИ ДЕКЛАРАЦІЙ У МОГО ЛІКАРЯ?

Для підписання декларації бланки не потрібні: уповноважена особа медзакладу вносить дані в електронну систему. Після цього уповноважена особа роздруковує із системи примірники декларації, а пацієнт їх перевіряє і підписує. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».

Зверніть увагу, що підписати декларації можна лише з лікарями, заклади яких підключились до системи «Електронне здоров’я» (список підключених закладів можна переглянути тут. Щодня до системи приєднуються нові медзаклади.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи буде безкоштовна медицина після медичної реформи?

Я САМОСТІЙНО МАЮ ВНОСИТИ СВОЇ ДАНІ В СИСТЕМУ?

Ні. У кожному підключеному до «Електронного здоров‘я» закладі ПМД буде визначена уповноважена особа, яка вносить дані у систему: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тож пацієнту треба просто прийти у медзаклад з необхідними документами і мобільним телефоном.

Самостійно пацієнту необхідно обрати лікарню та лікаря та прийти до медзакладу з документами. З усім іншим вам допоможуть працівники медзакладу.

ЯКІ ДОКУМЕНТИ МЕНІ ПОТРІБНІ, ЩОБ ПІДПИСАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ?

Щоб підписати декларацію, вам потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви плануєте підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для своєї дитини, то вам також знадобиться свідоцтво про народження дитини.

ЧИ ПОТРІБЕН КОМП'ЮТЕР І ДОСТУП ДО ІНТЕРНЕТУ, ЩОБ ПІДПИСАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ З ЛІКАРЕМ?

Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Також кожен заклад ПМД має визначити уповноважену особу, яка вносить дані у систему - реєстратора, медсестру чи лікаря тощо.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як обрати сімейного лікаря: інструкція від МОЗ

ЧИ ПОТРІБНО ПОПЕРЕДНЬО ЗАПИСУВАТИСЬ НА ПІДПИСАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ?

Ні, попередній запис не потрібен. Єдине, що вам потрібно - прийти у медзаклад з паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.

Якщо ще не обрали лікаря - приходьте до бажаного медзакладу і скажіть в реєстратурі, що хочете підписати декларацію з одним із їхніх сімейних лікарів, терапевтів або педіатрів.

Як буде відбуватись процедура підписання - кожен заклад ПМД визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або визначити години прийому для підписання декларацій.

Джерело

Читайте також:


Нема коментарів

Заповнити заявку на лікування