Портал для пацієнтів

Як навчити соцмережі працювати в інтересах пацієнта та лікаря

Як навчити соцмережі працювати в інтересах пацієнта та лікаря
Частина 9 із 40 спецтеми
Розгорнути перелік тем

Соціальні мережі дедалі більше стають для пацієнтів джерелом інформації про здоров’я та лікарів. Тут можна в режимі онлайн прочитати про методи лікування, відгуки про клініки та конкретного лікаря. Важливо, щоб ця інформація була об’єктивною та базувалася на доказовій медицині. Багато сучасних лікарів успішно використовують соцмережі як платформу для поширення науково доведеної інформації про здоров’я та популярізації себе та своєї справи.

Про секрети використання сучасних ресурсів на користь своєї медичної практики та здоров’я пацієнтів розповіли популярні лікарі-блогери Сергій та Ольга Макарови, які стали тренерами онлайн-курсу Успішний #ЛікарПервинки. Цей курс є частиною «Програми комплексної підтримки лікарів первинної ланки України», яку впроваджує ГО «Платформа здоров’я».

Сергій та Ольга Макарови першими у м.Вінниця відкрили приватний кабінет лікаря, та відповідний сайт. Спочатку головною метою сайту була оптимізація запису пацієнтів. Однак з часом, на сайті запрацював блог, на якому Сергій та Ольга висвітлювали статті на найпопулярніші серед пацієнтів теми.

«Кожен лікар стикається з тим, що під час прийому у пацієнтів виникають схожі запитання (наприклад, у молодих батьків). Не завжди під час прийму вистачає часу, щоб їх розкрити. Як зробити, щоб батьки змогли отримати якісну інформацію? Ми розмістили першу публікацію в своєму блозі на сайті та давали батькам посилання. На це ми отримали дуже багато хороших відгуків. Ми зрозуміли, що батькам це цікаво та корисно, вони побачили аргументи лікаря», - розповідає про свій досвід Ольга Макарова.

Ці матеріали виявилися дуже затребуваними. Адже часто батьки приходять на прийом з одним запитання, а попутно виникають інші. Зрозуміло, що відповісти на всі ці питання не вистачить часу прийому, і блоги стають надійним джерелом цієї інформації.

Також лікарські блоги допомагають батькам відстоювати свою точку зору у спілкуванні з іншими людьми та поширювати правдиву інформацію про здоров’я. Наприклад, якщо мова йде про вакцинацію. Таким чином, практична лікарська діяльність поєднується з просвітницькою місією, яку виконують лікарі разом зі своїми пацієнтами.

Згодом Сергій та Ольга поширили досвід блогів на інших батьків. Вони створили медичну групу, де публікують цікаві статті та діляться з батьками та колегами. Перші публікації були добре оцінені пацієнтами та лікарями з різних міст країни, і це мотивувало.

Окрім класичних текстових постів лікарі-блогери використовують відео та зображення, з інформацією, покликаною полегшити батьківство та мотивувати лікарів шукати якісну інформацію, об’єднуватися, обмінюватися досвідом. У матеріалах на (Facebook, Youtube, Instagram) присутні посилання на авторитетні джерела.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Не бійтеся делегувати частину процесів іншим професіоналам", - лікар ФОП Лідія Бабич

Переваги використання соцмереж для лікаря

Чому лікарю варто активно використовувати соціальні мережі в своїй роботі:

  • Можливість зробити спілкування з пацієнтами більш ефективним. Можливість аргументувати свої призначення.
«Через публікації і відео ми показуємо батькам те, що працює у всьому світі», - каже Сергій Макаров.
  • Можливість долучати нових пацієнтів. Пацієнти, що йдуть до лікаря, вже знають, чого чекати, на яку якість послуг розраховувати.
  • Можливість висловитися, знайти нових друзів-колег, спілкуватися з однодумцями.
  • Самореалізація лікаря.

Складнощі, з якими пов’язана робота лікаря в соцмережах – це потреба в додаткових ресурсах (час, сили).

Сергій та Ольга Макарови радять колегам заручитися підтримкою родини, можливо, хтось з рідних зможе допомогти у цій справі.

«Варто обирати формат, найближчий до своїх вподобань. Якщо вам подобається більше працювати з відео – обирайте Ютуб, з зображенням – Інстаграм, з текстами – Фейсбук», - рекомендує Сергій Макаров.

Як лікарю розпочати роботу в соцмережах?

Тренери онлайн-курсу «Успішний #ЛікарПервинки» радять колегам, що вирішили розпочати свій блог та ведення соцмереж, дотримуватись наступного алгоритму:

  • Обрати тему
  • Визначитися з цільовою аудиторією (колеги, пацієнти (яка їх обізнаність, ступені сумніву)
  • Подумати, що хочеться сказати з даного питання (викласти ключові думки, розкрити тези та об’єднати в логічну лінію)
  • Написати вступ та висновок
  • Потрібна фішка (це може бути заклик, ілюстрація тощо яка допоможе запам’ятати цю публікацію)
  • Обробка тексту (перечитати та прибрати зайве)

Лонгрідами важко привернути увагу. Краще розділити дописи на декілька постів чи публікацій. Це створює інтригу, очікування.

«Важливо візуалізувати образ читача та пам’ятати, що для цього читача має бути все просто, чітко та однозначно трактовано. Уникати термінології, де можливо – заміняти терміни простими словами. Важливо, щоб кожне слово було розумілим», - наголошує Сергій Макаров.

Поради щодо вибору теми: обирайте те, що актуально на поточний сезон, малорозкриті теми як для пацієнтів, так і в професійній мережі. Можна піднімати дискутабельні теми (наприклад, терміни введення прикорму), але при цьому варто передбачити ресурс, щоб реагувати діалогом. Важливо перевіряти всю інформацію та надати посилання в тексті або бути готовими їх надати. Ваші вислови не мають бути голослівними.

«Під час написання намагайтеся спрогнозувати, які можуть бути контраргументи та опоненти, та працювати на випередження (розкрити або дати посилання)», - каже Сергій Макаров.

На початку ведення медичного блогу варто уникати «хайпу», обираючи спокійні теми.

Сподіваємося, що надана інформація спонукає лікарів, які хочуть активно використовувати соцмережі на свою користь, найближчим часом започаткувати блог або медичну групу. Адже пацієнти потребують правдивої інформації, а отримати її можна лише від фахових лікарів, які працюють у сфері громадського здоров’я.


Досьє

Ольга Макарова, лікар педіатр, кандидат медичних наук, популярізатор сучасної наукової медицини, Агент змін з вакцинації

Сергій Макаров, лікар загальної практики, популярізатор сучасної наукової медицини, Агент змін з вакцинації

Читайте також:


Нема коментарів

MTEC 2019 (укр.)
Заповнити заявку на лікування