Портал для пацієнтів

​«Якщо мрієш зробити реформу, не чекай директив. Працюй, і все вийде», - Головний лікар Роман Колонтай

​«Якщо мрієш зробити реформу, не чекай директив. Працюй, і все вийде», - Головний лікар Роман Колонтай
Частина 10 із 40 спецтеми
Розгорнути перелік тем

Якісні зміни в охороні здоров’я створюють не закони і не міністерства. Їх роблять люди, які дійсно прагнуть перетворень, готові працювати та використовувати нові можливості. Одним з таких людей є Роман Колонтай, Головний лікар КНП «Балтський центр медико-санітарної допомоги», експерт ГО «Платформа здоров’я».

В Балтському ЦМСД зміни почалися з розуміння, що робити їх треба одночасно на користь пацієнтів, колективу та закладу. Це стало можливим, зокрема, й завдяки ефективній комунікації з пацієнтами та місцевою владою.

Балтський ЦПМСД називають обличчям медичної реформи, а Головний лікар закладу Роман Колонтай став переможцем конкурсу Всеукраїнська відзнака «Головний лікар року 2018». Та за цими почесними регаліями стоїть кропітка командна робота на користь якісних змін в охороні здоров’я, які відчуває кожен пацієнт та медичний працівник.

Бонуси для пацієнтів

«У 2016 році рівень іміджу сімейного лікаря був на дуже низькому рівні. Ми розуміли, що нашим пацієнтам треба дати додаткові бонуси», - розповідає Роман Колонтай.

В закладі розробили програму «Доїзд за направленням». Сімейний лікар в амбулаторії, що скеровував пацієнта на другий рівень, надавав пацієнту направлення і квитки в обидва боки. Це невеликі кошти для закладу. Але таким чином у пацієнта стало більше мотивації звернутися до сімейного лікаря та займатися своїм здоров’ям.

Пізніше програму розширили на сільську місцевість. У завідувачів ФАП та ФП з’явилася можливість також надавати пацієнтам направлення та безкоштовні квитки для доїзду до ЦПМСД. Надаючи направлення, лікар ФАП/ФП через колцентр записує пацієнта до того сімейного лікаря, якого той обрав.

Ще одним бонусом для пацієнтів у 2016 році стало безкоштовне 5-денне лікування в денному стаціонарі (для хворих на ішемічну хворобу серця, стенокардію, гіпертонічну хворобу). Обов’язковою умовою безкоштовного лікування було проходження пацієнтом усіх необхідних на той період профілактичних оглядів. Це не лише сприяло вчасному виявленню хвороб, але й стало бонусом для закладу охорони здоров’я: адже гарантувало потік пацієнтів.

Програма безкоштовного лікування працювала до 2017 року, до впровадження урядової програми «Доступні ліки».

«Коли програма «Доступні ліки» почала працювати, то ми не розуміли, в яких аптеках в наявності даний препарат. Пацієнт йде в аптеку і не знаходить, тому що ми не бачимо наявності препарату в тій чи іншій аптеці. Ми зробили наступне: створили онлайн форму та домовилися з аптечними закладами про те, що вони відмічають згідно реєстру, чи є в наявності препарат. Таким чином ми змогли проінформувати кожного пацієнта, якому ми виписали рецепт по програмі «Доступні ліки», де знайти препарат, - каже Роман Колонтай.

Сучасне обличчя медичного закладу

У Балтському ЦПМСД немає звичайної для пострадянських медзакладів реєстратури. Її замінили на рецепцію. Щоб зміни у сервісі відбулися не лише зовні, для працівників рецепції розробили чек-листи для спілкування з пацієнтом.

Закупили обладнання для роботи колцентру. Через колцентр пацієнти можуть попередньо записатися на прийом, поспілкуватися з сімейним лікарем та отримати будь-яку інформацію стосовно системи охорони здоров’я. Для працівників колцентру також створили чек-листи.

«Ми хотіли, щоб пацієнт більше дізнався про наш заклад, про його послуги та користь від цих послуг. В рамках проекту Deloitte, за підтримки міської влади були розроблені буклети з інформацією про наш заклад і медичні послуги, з контактами, розкладом роботи лікарів підрозділу та розкладом руху автобусів», - зазначив Роман Колонтай.

У співпраці з міською владою відремонтовано майже 100% підрозділів ЦПМСД. На базі 2 сільських амбулаторій зроблено житло для лікаря та його родини.

Щоб прискорити надання медичної допомоги сільським паієнтам, в 2017 році заклад закупив 16 мопедів для обслуговування сільської місцевості (де є ФАПи та ФП). Завдяки цьому час обслуговування пацієнтів скоротився втричі.

Напередодні початку приписної кампанії в Балтському ЦПМСД з’явився власний брендбук, логотип закладу. Були зроблені візитівки для лікарів та буклети про заклад. Це стало інструментом розповсюдження інформації про заклад. Працюючи над іміджем сімейного лікаря, придбали медичні халати для лікарів та медсестер з логотипом закладу.

Ще у 2016 році за підтримки місцевої влади Балтський ЦПМСД був комп’ютеризований. Встановлено медичну інформаційну систему. У закладі було відпарювано весь процес автономізації перетворення закладу охорони здоров’я на комунальне неприбуткове підприємство. Цей досвід став основою для рекомендацій з автономізації на загальнодержавному рівні.

В квітні 2018 року на базі Балтського ЦПМСД вперше відбувся Ярмарок охорони здоров’я. Цей захід дав можливість людям поспілкуватися з лікарями, почути про профілактичні заходи, про захворюваність, задекларувати себе як пацієнта.

«В результаті до нас прийшли пацієнти, які проінформовані і розуміють, які послуги можуть отримати в нашому закладі», - каже Роман Колонтай.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Комунікації в роботі лікаря первинки. Як спілкуватися з пацієнтами

Оплата праці медпрацівників

У 2017 році Балтський ЦПМСД отримав статус КНП. Це був крок до підписання договору з Національної службою здоров’я України. В статусі КНП заклад отримав ліцензію на медичну практику, і в числі перших підписав договір з НСЗУ.

Перехід на нову модель фінансування дала можливість лікарям отримувати більше.

«Лікар з повним обсягом декларацій отримує 20 тис. грн., медсестра до 9-10 тис. Ми підписали колективний договір і зазначили, що лікар може отримати до 12% від надходжень за його «зеленим списком». Але при умові, що лікар буде дотримуватися показників якості в роботі», - розповів Головний лікар Балтського ЦПМСД.

Такими показниками якості є виконання заходів ГПР; використання ICPC-2-e; проведення обов’язкової вакцинації; прийом пацієнтів без декларацій; правильність ведення медичної документації; відсутність випадків запущених форм онкозахворювань; відсутність скарг та конфліктів з пацієнтом, наявність підтвердженої кваліфікаційної категорії.

«Якщо в тебе є мрія – реформа, то не чекай директив зверху. Працюй, і в тебе все вийде», - закликає Роман Колонтай своїх колег.

Визнання головних лікарів

Без сумніву, головні лікарі, яким вдалося розвинути та вдосконалити роботу свого медичного закладу, заслуговують на визнання.

Одним з таких визнань є щорічна урочиста відзнака “Головний лікар року”. Місією Всеукраїнської відзнаки "Головний лікар року" є пошана та визнання досягнень головних лікарів, відзнака професіоналізму в менеджменті, відданості професії та особистого внеску головного лікаря у розвиток медичного закладу і сфери охорони здоров'я.

Герой сьогоднішньої публікацій Роман Колонтай став переможцем Всеукраїнської відзнаки «Головний лікар 2018». Він отримав грант на навчання в одній з найпрестижніших бізнес шкіл «МІМ – Київ».

Вже 2 жовтня 2019 року в рамках 28-ї Міжнародної медичної виставки Public Health втретє відбудеться "Всеукраїнська відзнака "Головний лікар року - 2019".

Організатори заходу: Premier Expo Ukraine та ГО "Платформа Здоров'я" за підтримки ВГО "Всеукраїнська асоціація головних лікарів".

Читайте також:


Нема коментарів

MTEC 2019 (укр.)
Заповнити заявку на лікування