Портал для пацієнтів

Лікарям та пацієнтам: ​як буде працювати система eHealth в Україні

Лікарям та пацієнтам: ​як буде працювати система eHealth в Україні
Частина 3 із 17 спецтеми
Розгорнути перелік тем

Нагадаємо, МОЗ запустило першу державну систему електронної медицини eHealth, яка є базою для подальшого впровадження медичної реформи.

З 1 квітня 2018 року електронна система eHealth стане обов'язковою до використання лікарями та пацієнтами. В ній будуть збиратися статистичні дані про лікарні, лікарів та пацієнтів, фіксувати надані послуги, що будуть сплачуватися з бюджету.

Наразі реєстрація в системі є добровільною. Після прийняття медичної реформи ця процедура стане обов’язковою. Реєстрація медзакладів в eHealth почалася 19 червня.

Як працює eHealth в 2017 році

На першому етапі система електронної медицини збиратиме інформацію про медзаклади по всій Україні. Ця інформація вноситься головними лікарями. В липні в систему будуть вноситися всі лікарі первинної ланки (сімейних лікарів, терапевтів, педіатрів). З серпні має з’явитися можливість фіксувати договір, який укладатиметься між лікарем первинної ланки та пацієнтом. Таким чином створюватиметься реєстр лікарень, лікарів і пацієнтів. З жовтня 2017 року через eHealth буде працювати програма реімбурсації вартості ліків "Доступні ліки". Після збору даних про медзаклади планується створити карту розташування лікарень.

Читайте також: Чому українцям необхідна комп'ютеризація медицини

Скільки коштує система eHealth в Україні

На розробку функціоналу МОЗ витратило $400 тис. Ці кошти надані міжнародними партнерами (посольство Канади в Україні, Глобальний фонд, Агентство США з міжнародного розвитку).

Як зареєструвати свою лікарню в системі

Перший крок - увійти на сайт проектного офісу eHealth і натиснути кнопку "Реєстрація".

На наступному етапі треба обрати Медичну інформаційну систему (МІС). Це система, в якій лікарня хоче працювати. МІС розрізняються між собою формою організації та інтерфейсом, але на кінцевий результат - занесення інформації в єдину базу даних, вибір МІС не впливає.

Зараз лікарні можуть обрати між чотирма МІС (helsi, EMCIMED, Medics, "Поліклініка без черги"), але за словами розробників, кількість цих систем виросте до 14.

Обравши МІС, головний лікар вносить дані про себе і про медустанову. На фінальній стадії він завантажує електронний підпис. Після цього інформація про лікарню поступає в загальну базу даних системи eHealth.

Читайте також: Міфи та реальність впровадження eHealth в Україні

Безпека даних

МІС запрограмовані таким чином, що якщо лікар припуститься помилки в назві міста або вулиці, він не зможе завершити реєстрацію лікарні. Це перший бар'єр захисту від некоректної інформації про лікарні.

Також дані про лікарню будуть перевірятися і після внесення її в систему eHealth. МОЗ звірятиме дані з існуючими реєстрами. "Ми повинні перевірити інформацію про лікарню, щоб уникнути дублікатів, а гроші за послуги йшли тільки один раз і тільки одному медзакладу", - пояснює Юрій Бугай, керівник проектного офісу eHealth.

Як eHealth буде виглядати в підсумку

Перший етап (наповнення реєстрів лікарень, лікарів первинної системи медицини і пацієнтів, виписка електронних рецептів за програмою "Доступні ліки"), заплановано реалізувати до кінця 2017 року. Надалі МОЗ почне створювати особистий кабінет для пацієнтів, в який лікарі зможуть вносити медичну інформацію. Одночасно в систему почнуть додавати дані про лікарів вторинної і третинної ланки. Кінцева мета МОЗ - до 2020 року запустити повноцінну систему eHealth, яка б стала відображенням взаємин лікарні і держави та базою медичних карт всіх українців.

Джерело

Читайте також:


Нема коментарів

Заповнити заявку на лікування