Портал для пацієнтів

​З початку квітня кожен українець зможе обрати собі лікаря

2 квітня 2018 року в Україні стартує кампанія з вибору лікаря для кожного українця. У пацієнтів виникає багато питань про те, як та коли обрати свого лікаря. Відповідям на ці питання був присвячений прес-брифінг «Початок національної кампанії з вибору лікаря «Лікар для кожної сім’ї», що відбувся сьогодні в Українському кризовому медіа-центрі за участі заступника міністра охорони здоров’я України Павла Ковтонюка.

«Обрати сімейного лікаря – означає підписати декларацію з сімейними лікарями, терапевтами або педіатрами, яким ми довіряємо. Інформація про наш вибір потрапляє до електронної системи. В липні наші кошти, як платників податків, підуть конкретно за нас, до конкретного закладу і конкретного лікаря, якому ми довірили своє здоров’я».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Без паніки: пояснюємо, що змінює медреформа з 2 квітня

Це і є принцип «кошти йдуть за пацієнтом». Обирати лікаря можна незалежно, від місця реєстрації, в закладі, де на дверях є знак «Тут можна обрати свого лікаря». Це означає, що заклад підключений до електронної медичної системи.

З липня дохід терапевтів, сімейних лікарів та педіатрів буде залежати від кількості декларацій, які з ними уклали пацієнти. Кінцевого терміну підписання декларації немає, але пацієнтам не варто відкладати цю процедуру надовго. Адже лікар може відмовити вам, якщо він досяг рекомендованого ліміту по кількості пацієнтів. Для лікаря-терапевта такий ліміт складає 2 тисячі пацієнтів, для сімейного лікаря – 1800 пацієнтів, для педіатра – 900. До речі, ліміт по кількості – це єдина причина, за якою лікар може відмовити пацієнту у підписанні декларації. Ані вік, ані стать, а не матеріальне становище пацієнта не можуть бути перешкодою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ви не повинні нічого платити і можете завжди змінити лікаря

Є кілька простих кроків для підписання декларації:

Крок 1: вибрати лікаря за вашими особистими критеріями та порадами знайомих. Кожен заклад повинен розмістити на видному для пацієнта місці перелік лікарів з інформацією про них.

Крок 2: перевірити, чи в цьому закладі можна підписати декларацію (дізнатися, чи він підключений до електронної системи).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Підписання декларації. Відповіді на поширені запитання про вибір лікаря

Крок 3. З собою треба мати паспорт, ідентифікаційний код та мобільний телефон. Якщо пацієнт – дитина до 14 років, матері чи батьку з собою треба мати свідоцтво про народження.

Крок 4. Зверніться до лікаря або реєстратури та скажіть, що ви хочете підписати декларацію. В кожному закладі є уповноважений представник.

Крок 5. Уповноважений представник вводить дані, надані пацієнтом, до електронної системи. На мобільний телефон пацієнта надійде код верифікації, який треба повідомити уповноваженому.

Крок 6. Вам надрукують заповнену декларацію, в якій треба перевірити правильність внесених даних. Пацієнт підписує два примірники декларації, один яких залишається у нього, а інший – в медичному закладі.

«Якщо вам дають заповнювати щось на папері – якусь паперову декларацію і не вносять дані до електронної системи – це не справжня декларація. Декларації заносяться до електронної системи працівником закладу і ви підписуєте роздруковану з комп’ютера декларацію», – наголосив Павло Ковтонюк.

Крок 7. Працівник, який вносив ваші дані, завіряє декларацію своїм електронним цифровим підписом та відправляє до електронної системи. Національна служба здоров’я буде бачити, якому лікарю, в який заклад спрямовувати фінансування з середини цього року.

Процес підписання декларації займає від 10 до 20 хв. на одного пацієнта.

«З квітня починаємо шукати, придивлятися, обирати своїх лікарів», - підсумував Павло Ковтонюк.

"Фінансування медичних закладів буде або з субвенції, або з Національної служби здоров’я", - пояснив Олександр Ябчанка, речник МОЗ України, відповідаючи на запитання журналіста EuroMD. 

"Район, що перевів свої медзаклади в статус автономізованого підприємства та підписав контракт з НСЗ, знімається з субвенції на первинку. Якщо місцева влада хоче дофінансовувати заклад – ніхто їй не забороняє це робити. Фінансування з НСЗ буде за вищою капітаційною базовою ставкою за кожного пацієнта, з яким укладена декларація лікаря медзакладу (370грн. + додатковий коефіцієнт за вік пацієнта - прим. ред.), що є додатковим стимулом для медзакладу та лікарів швидше укладати декларації з пацієнтами."

За пацієнтів, які не уклали декларації, але все ще "приписані" за медзакладом залишається базова капітаційна ставка 240грн. без додаткового коефіцієнта за вік пацієнта.

Читайте також:


Нема коментарів

MTEC 2019 (укр.)
Заповнити заявку на лікування