Портал для пацієнтів

Значення психотерапії при аутизмі

Складно переоцінити значення психотерапії при аутизмі, оскільки основне завдання психотерапевта полягає не в усуненні симптоматики, а в пошуку шляхів взаємодії з усіма елементами суспільства. Завдяки спільній співпраці дитини і психотерапевта можна досягти істотного розвитку потенціалу особистості. Крім цього, фахівець ставить перед собою такі базові завдання, виконання яких допоможе надалі забезпечити максимально комфортні умови в соціумі для тих, хто страждає розладами аутичного спектру. До цих завдань можна віднести наступні:

Значення психотерапії при аутизмі

  • Розвиток і збагачення у дитини емоційної сфери.
  • Трансформування агресії і страхів.
  • Корекція негативних проявів особистості.
  • Організація позитивного фону навколо дитини.
  • Активування комунікативної сфери.

Як правило, для реалізації поставлених завдань, психотерапевт формує певне середовище, яке повинне в ідеалі бути максимально наближеним до природного. Саме з цієї причини процес психотерапії при аутизмі ділиться на чотири основних етапи.

Етап перший - індивідуальні заняття

Цей етап використовується не у всіх випадках, оскільки він доцільний тільки для дітей, які знаходяться в найбільш важкому стані, і у них повністю відсутні комунікативні навички. Для фахівця на цьому етапі основним завданням є виклик інтересу у дитини до комунікації. Досягати цього завдання можна будь-якими способами, для дитини дозволена будь-яка поведінка, крім тієї, що загрожує життю чи здоров'ю.

Етап другий - заняття в невеликій корекційній групі (не більше трьох осіб)

Даний етап особливо важливий, оскільки в процес психотерапії включаються однолітки, які володіють великими комунікативними навичками і можуть їх продемонструвати. У цей момент дитина вчиться демонструвати свої здібності і взаємодіяти зі своїми однолітками.

Етап третій - заняття в групі від шести до п'ятнадцяти осіб

Цей етап є найбільш тривалим за часом і найбільш ефективним. Група, як правило, складається з дітей одного віку, але в деяких випадках дітей відправляють в групи зі старшими або молодшими дітьми, щоб знизити відчуття тривоги або небезпеки, так як діти різних віків пред'являють один до одного менші вимоги. Після того, як необхідні комунікативні навички сформуються, і покращиться загальний стан дитини, її переводять в групу, відповідної вікової категорії. Очікування від занять в таких групах полягають в тому, що дитина навчиться адекватно спілкуватися з однолітками, піде почуття тривоги і напруги. На даному етапі формуються також мовні навички.

Етап четвертий - занурення у відкрите соціальне середовище

На даному етапі важливо, щоб дитина почала проявляти свої комунікативні навички не тільки в звичному колективі, але і в іншому суспільстві. Часто четвертий етап поєднується з третім, це можуть бути походи в театр або кіно, відвідування музеїв, поїздки в інше місто і так далі. На четвертому етапі учасники в групу підбираються не за віковим критерієм, а за рівнем соціальної зрілості. Такі заняття проводять два, максимум три рази на тиждень протягом одного або навіть декількох років.

Читайте також:


Нема коментарів